20 Ocak 2009 Salı

ada değildir insan

feysbuk olsun yutup olsun büyük ihtimalle görmüşsünüzdür ama, tropfest kısa film festivalinin finalistlerini izlemeyenler varsa eğer:

http://www.youtube.com/watch?v=zrdxe9gk8gk (ya da "mankind is no island" diye aratınız)

http://www.youtube.com/watch?v=namxkx0xrsy (ya da "marry me" diye aratınız)

bunlar dışında the wildflower ve an imaginary life'ı da pek sevdim ben, işi gücü olmayan onlara da bakabilir.

harun diye bi içecek yaptık, böğürtlenli bi çay var indian spice diye liptonun, bi yemek kaşığı ondan, bi yemek kaşığı filtre kahve, kahve makinasına dolduruyoruz, iki kupa da su. şeker de eklendi mi mistik bi tadı olduğunu iddaa edio ml. neden harun adı derseniz, o tamamen bizim evin iç dinamiklerinin "sonradan hatırlamak ve çağrışım" üzerine kurulu olmasından kaynaklanıyor. yeni bi defter alıp tarih ve saat yazıyoruz: "her şey burda başlıyor"


biterken rastlantıyı da analım:

"ada değildir insan,bütün hiç değildir bir başına ; anakaranın bir parçasıdır, bir damladır okyanusta ; bir toprak tanesini alıp götürse deniz, küçülür avrupa, sanki yiten bir burunmuş, dostlarının ya da senin bir yurtluğunmuş gibi, ölünce bir insan eksilirim ben, çünkü insanoğlunun bir parçasıyım; işte bundandır ki sorup durma çanların kimin için çaldığını ; senin için çalıyor."

2 kere maşşallah..:

ada günseli ışık dedi ki...

festival dedin iyice kendimden geçtim son 3 saattir internette yıllarca önce izlediğim bir filmi adını ve yönetmenini bilmeden arıyorum ve tabii ki bulamıyorum.

lisedeyken gittiğime eminim, seteneyle izlediğimi anımsıyorum, sonbahardı, akşamüstüydü, festivaldi. ama bunların hiçbirinden emin değilim. yok festival olduğundan eminim. hatta burakla bi filme gitmiştik sonra seteneyi dersaneden almıstım ya da tam tersi önce seteneyle bulustuk film izledik sonra burakla bulustuk. ya kavaklıderede ya kızılırmaktaydı. orası net değil. sonbahar olmasından gezici festival olduğunu çıkarıyorum ama ankara film festivali de olabilir elbette. ama sanki o aralar ankara film festivali ki adını yanlıs hatılıyr da olabilirim metropolde yapıyordu gösterimlerini. bi de burakla bulustuğumuz için lise 2 ya da lise 3 olabilir gibi geliyor. ama burakla tunalıdan dönüşümüz gibi bir şey de hatırlıyorum. acaba ekim miydi mayıs mıydı o?
ankaranın havasını, gün batımının rengini hatırlıorm ama hafızam iyice geriledi mayısla ekimi karıstırır oldum. filmden sahneleri hatırlıorm, olayları hatırlıorum, sarı top vardı bi tane rehabilitasyon merkezi falan. yıldız kayması gibi bi adı vardı filmin ya da himmer fall gibi bişi anımsıyorum ama net değil. filmin dili ingilizce gibi geliyor ama bana güven olmaz. how i met your motherla ilgili bişi anlatırken türkçe konustuklarını hatırlıyor gibiyim zaman zaman.

tahminim sene 2002 ya da 2003.

demem o ki zamanında gittiğimiz festivallerin kitapçıklarını saklayan biri varsa (ki en büyük umudum ırmakta ama sen de çoktan bi yerlere fırlatmıssındır gibi geliyor) bi kontrol edebilir mi film listesini zira ben internetten ulasmayı basaramadım eksi sözlük de saolsun hiç yardımcı olmmadı.

hepinizi seviyorum
vada

piper dedi ki...

ben festival kitapçıklarını saklamıyorum. biletleri saklıyorum ama benle gitmediğin aşikar. ama internet diye bişiy var filmle ilgili hatıtladığın her şeyi anlat bakalım bi. sarı top ve rehabilitasyon dışında. buluruz ki.