23 Eylül 2008 Salı

kurbaga

çok garipler deneyimler yaşadım bu hafta şeklinde başlayan yazımın devamı niteliğinde... yine oldu. bu kez başka hayvanları kesip biçtik. mekanlar ve kişiler değişmişti bu kez.
mekan: tıp fak içinde herhangi bir lab.
failler: hafiften geveze bir fizyoloji asistanı, bikaç örenci
kurbanlar: biri küçük salak, biri yemyeşil güzel iki kurbaga
amacımız birinin beynini beyinciğini beyin sapını kesmek ve bakalım üstüne asit dökünce napıo die bakmaktı. kutudan kurbaga çıkarmanın zıplayıp hoplamasına engel olmanın inceliklerini ögrendik. makası azının yanındaki boşluktan sokup çevirdik. ve kestik. eter kulanmadık zira deneyi etkiliomuş. astık başsız kurbamızı bi askıya ve üstüne sülfirik asitli kaıgt yapıştırdık. kagıdı çıkarmak için o taraftaki bacagını çekti. abarttı çırpındı yıktı ortalıgı. ben yeter dedim yıkayalım yazık ama. yazk deil acı çekmio sadece bi cvp dedi. agrı merkezlerini kesmişiz zaten. peki dedim. tekrarladık deneyi bacanı tuttuk bakalım napıcak dedik. diğer bacagıyla iteklemeliydi kagıdı. çapraz reaksiyon.yapamadı. beceriksizmiş.yeter ya tmm dedim. ya acı çekmio bakma sen kıvrandıgına reflex dediler. peki dedim. bacagından siyatik sinirini kestik. yine asit. yapamadı elbette. refleks tepkileimiz omuriliktedir ama siniri kesersen de cvp iletilmez dimi ama. sonra bana verdiler kalbini çıkardım . klasik hikaye. kalp sinir sistemnden bagımsız kasılabilio efendim. eşşek gibi kan pompalıodu valla. ikinci kurbaya gelince. bunun sadece beynini çıkardık sonra suya attık yüzdü! yüzmek beyin sapı tarafından idare edilen bi davranışmuş. ilkinde beyin sapını da kesince yüzememişti yavrucak.
bildiğin lab föyü gibi kullanıorum blogu. evet.
ha asıl olay anatomi labında kadavraları görmemdi ama onlar etkileyici deiller. sonuçta epeyce önce ölmüşler. ''elinin altında kalbin attıgın hissetmezsen etkilemez dior'' burada son veriorum. ( ama bugun çalıştıgımız kızın intihar ettiğini sölediler. hemen bi buruldum. az daha ayrıntı verseler devam edemicem. pek fena.)

2 kere maşşallah..:

Mict dedi ki...

Bırak artık şu kurbağalarla uğraşmayı..

piper dedi ki...

ya allahtan doktor moktor olmadı bu. otopsi yapıp anlatırdı burda öy.